Busje kwam niet

Sinds enkele weken reis ik dagelijks met het OV. Aan de ene kant heel relaxed (’s middags een schoonheidsslaapje doen in de trein is iets wat in de auto niet lukt!), maar aan de andere kant soms ook héél frustrerend.

Over de NS wil ik het dit keer nog even niet hebben; wat de grootste bron van ergernis is, is de busdienst van Syntus. Met mooi weer mijd ik de bus angstvallig, maar als er een buitje regen valt, is het toch wel handig.
Helaas blijkt Syntus een enorme desillusie te zijn. Chauffeurs die steevast verkeerd rijden (drie keer in anderhalve week tijd!), bussen die gewoon helemaal niet op komen dagen en meer van dergelijke ellende.

Het is ook nog eens zo dat ze systematisch weigeren om toe te geven dat er iets niet helemaal loopt. Als je via een omslachtig klachtensysteem eindelijk je klacht ingediend hebt, krijg je een week later een antwoord terug dat de bus toch écht de goede route heeft gereden, dat de chauffeurs goed opgeleid worden (en dus niet verkeerd kunnen rijden) en ook écht bij de betreffende halte geweest is, waar ik een half uur voor Jan Doedel heb staan wachten.

Eigenlijk is dát nog het ergste. Je wordt afgeschilderd als een imbeciel die geen voorbijrijdende bus herkent. Ik heb toch écht ruim een half uur langs een duister weggetje staan wachten en weet het heel zeker: busje kwam niet.

En dan te bedenken dat de winter nog moet beginnen…
Ik houd mijn hart vast!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s